Onpa kaunista kun on lunta. Toivottavasti lumet säilyy, toivottavasti sää pysyy sen verran kylmänä, ettei ihan vesikelit tule. Talvi tuli aika nopeasti. Yks viikonloppu ja *PUFF* oli talvi.

Mä oon vaan harjottelussa käyny, äitiysneuvolassa tällä hetkellä. Se on ihan jees. Paljon helpompaa kuin lastenneuvolassa olo. Lasten puolella täytyy muistaa niin paljon eri asioita. Tuolla äitiyspuolella joka käynnillä on ne samat perushommat. Ensikäynti on pidempi ja laajempi. Muut melko lailla samanlaisia. Opinnäytteen teko ei ole edistynyt yhtään. Se on ihan syvältä. En jaksais sitä ollenkaan. Saas nähdä millon valmistun.

Olo on ollut vähän vaihteleva. Nukuttaisi vaan hirmu paljon. Niin voimaton olo. Lisäks mulla vielä talvi tekee taas ihon kamalan kuivaksi ja kutisevaksi. Punottaa, kutittaa, kirvelee, turvottaa...hirvee olo. Että vituttaa iha kunnolla, nih!

Lapset on ollut kilttejä ja ihania. Onneksi. Tuukka on käynyt luistelukoulussa ja se tykkää siitä tosi paljon. Ihana pikku luistelija!

Monta kertaa oon kyllä miettinyt, että missähän tilassa mä olisin ilman noita lapsia. Huhhei. Oikeesti ne on se syy miksi täytyy pitää ittensä kasassa joten kuten. Mua harmittaa, kun joka puolelta tulee vaatimuksia niin hirveesti. Aina pitäis olla hyvä tai jopa paras, täytyy suorittaa, täytyy tehdä sitä ja tätä. Yhteiskunnasta on tullut niin suorituskeskeinen. Jos ei sitä tai tätä tee niin on paska luuseri ja laiska yhteiskunnan elätti. Mua niin ottaa päähän kaikki vaatimukset koulun puolelta... joo haluan ammatin ja tykkään tehdä tätä työtä, mut kaikki muu, varsinki kaikki tutkimusjutut on ihan silkkaa paskaa. Ei jaksa. Sit pitäs olla hyvä opiskelija, hyvä ja ymmärtävä äiti ja vaimo ja kodinhoitaja ja pitäs olla laiha ja kaunis ja aikaansaava. Mä en oo mitään näistä vaikka PITÄISI! Perkele!

Puuh! Mut minkäs sitä itselleen voi? Sit kun kaikki ei tajuu, että mulle tärkeempää on ihan muut jutut kuin ulkoiset ja rahalliset hommat. En ymmärrä miksi se on niin vaikeeta tajuta. Ja sitten kun kukaan ei tätä tajua, niin en saa rauhassa olla sellainen kuin haluan... edes omassa kodissa. :(

Milloinkohan sitä sais rauhan ja sais tehdä asioita niin kuin itse haluaa.